WYMAGANIA PROGRAMOWE dla studentów MISH ubiegających się o DYPLOM LICENCJACKI na kierunku Kognitywistyka prowadzonym przez Wydział Filozofii oraz Wydział Psychologii UW
Student Kolegium MISH, który chce przystąpić do egzaminu licencjackiego na kierunku Kognitywistyka, zobowiązany jest spełnić następujące wymagania:
1. Zaliczenie wymienionych przedmiotów z programu studiów Kognitywistyka lub przedmiotów uznanych przez Dyrektora Kolegium MISH za równoważne:
a) Zajęcia, które muszą zostać zaliczone spośród oferty programowej Kognitywistyki
ECTS | Wymiar godzin | Forma zajęć | Forma zaliczenia | |
---|---|---|---|---|
Semestr I | ||||
Jak działa mózg: od neuronu do świadomości | 3,5 | 30 | w | egz |
Wstęp do kognitywistyki | 3,5 | 30 | w | z/o |
Suma | 7 | 60 | ||
Semestr III | ||||
Pracownia EEG | 2,0 | 30 | lab. | z/o |
Metody badania funkcjonującego mózgu | 3,0 | 30 | w | egz |
Lingwistyka I | 4,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Statystyka I | 4,0 | 30 | lab. | z/o |
Suma | 13,0 | 120 | ||
Semestr IV | ||||
Psycholingwistyka eksperymentalna | 3,0 | 30 | w | egz |
Sztuczna inteligencja | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Lingwistyka II | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Analiza sygnałów EEG | 2,0 | 30 | lab. | z/o |
Suma | 15 | 210 | ||
Semestr V i VI | ||||
Etyczne problemy w kognitywistyce | 3,0 | 30 | konw | z/o |
Seminarium licencjackie | 6,0 | 60 | sem | z/o |
Licencjacki grupowy projekt badawczy | 9,0 | 60 | proj | z/o |
Praktyki licencjackie | 5,0 | 90 | prakt | Z |
Suma | 23,0 | 240 |
b) Zajęcia, które mogą zostać zaliczone na kierunku Kognitywistyka lub zaliczone na podstawie przedmiotu uznawanego za ich odpowiednik na innym wydziale (konieczna zgoda Dyrektora Kolegium MISH na uznanie przedmiotów spoza programu kognitywistyki za ekwiwalenty)
ECTS | Wymiar godzin | Forma zajęć | Forma zaliczenia | |
---|---|---|---|---|
Suma | Min.66 ECTS | 780 | ||
Logika i teoria mnogości I | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Logika i teoria mnogości II | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Wprowadzenie do matematyki I (rachunek prawdopodobieństwa) | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Wprowadzenie do matematyki II (podstawy analizy matematycznej) | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Wstęp do informatyki (Python) | 6,0 | 30+30 | w+lab | egz+z/o |
Programowanie i projektowanie obiektowe | 4,0 | 30+30 | w+lab | egz+z/o |
Podstawy statystyki | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Psychologia procesów poznawczych I lub 2 | 3,0 | 30 | w | egz |
Psychologia rozwoju poznawczego | 3,0 | 30 | w | egz |
Metodologia badań psychologicznych | 3,5 | 30 | w | egz |
Wstęp do językoznawstwa ogólnego | 3,5 | 30 | w | egz |
Filozofia języka I lub Filozofia umysłu I | 4,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Moduł specjalizacyjny I [1] | 4,0 | 60 | w+ćw | egz+z/o |
a) Statystyka II | 4 | 30+30 | ||
b) Teoria obliczeń | 4 | 30+30 | ||
c) Filozofia języka II | 4 | 30+30 | ||
d) Filozofia umysłu II | 4 | 30+30 | ||
Moduł specjalizacyjny II [2] | 10 | 120 | w, ćw, proj | egz, z/o |
Łącznie wymagania na kierunku Kognitywistyka obejmują 1380 godz, tj. 126 p ECTS.
[1] Student wybiera przedmiot realizujący przynajmniej 4 punktów ECTS z puli czterech przedmiotów wchodzących w skład Modułu Specjalizacyjnego I. Wszystkie cztery przedmioty oferowane są co roku.
[2] Student wybiera przedmioty, zdobywając przynajmniej 10 punktów ECTS, z puli przedmiotów składających się na Moduł Specjalizacyjny II. Corocznie będzie podejmowana decyzja, które przedmioty specjalizacyjne będą oferowane, studenci MISH mogą zaproponować inne przedmioty, które zostaną im zaliczone jako przedmioty tego Modułu.
2. Złożenie egzaminu licencjackiego składającego się z (i) przedstawienia prezentacji z wykorzystaniem środków multimedialnych, samodzielnie opracowanego zagadnienia teoretycznego lub praktycznego związanego z tematyką seminarium licencjackiego (pracy licencjackiej) oraz (ii) egzaminu ustnego z zakresu zależnego od profilu seminarium licencjackiego wybranego przez studenta.
Lista tutorów dla osób realizujących minimum na kierunku Kognitywistyka będzie wyznaczona przez koordynatora obszarowego w porozumieniu z kierownikiem studiów kognitywistycznych.