WYMAGANIA PROGRAMOWE dla studentów Kolegium MISMaP ubiegających się o DYPLOM LICENCJACKI na kierunku Kognitywistyka
prowadzonym przez Wydział Filozofii oraz Wydział Psychologii UW
Student Kolegium MISMaP, który chce przystąpić do egzaminu licencjackiego na kierunku Kognitywistyka, zobowiązany jest spełnić następujące wymagania:
1. Zdobycie dyplomu ukończenia studiów na kierunku prowadzonym przez jeden z wydziałów współtworzących Kolegium MISMaP.
2. Zaliczenie wymienionych przedmiotów z programu studiów Kognitywistyka lub przedmiotów uznanych przez Dyrektora Kolegium MISMaP za równoważne:
a) Zajęcia, które powinny zostać zaliczone spośród oferty programowej Kognitywistyki
ECTS | Wymiar godzin | Forma zajęć | Forma zaliczenia | |
---|---|---|---|---|
Semestr I | ||||
Jak działa mózg: od neuronu do świadomości | 3,0 | 30 | w | egz |
Wstęp do kognitywistyki | 3,0 | 30 | w | z/o |
Wstęp do językoznawstwa ogólnego | 3,0 | 30 | w | egz |
Suma | 9,0 | 90 | ||
Semestr III | ||||
Lingwistyka I | 4,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Suma | 4,0 | 60 | ||
Semestr IV | ||||
Psychologia rozwoju poznawczego | 3,0 | 30 | w | egz |
Psycholingwistyka eksperymentalna | 3,0 | 30 | konw. | egz |
Sztuczna inteligencja | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Lingwistyka II | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Suma | 16,0 | 180 | ||
Semestr V | ||||
Etyczne problemy w kognitywistyce | 3,0 | 30 | konw | z/o |
Seminarium licencjackie | - | 30 | sem | z/o |
Suma | 3,0 | 60 | ||
Semestr VI | ||||
Seminarium licencjackie | 6,0 | 30 | sem | z/o |
Licencjacki grupowy projekt badawczy | 9,0 | 120 | proj | z/o |
Suma | 15,0 | 150 |
b) Zajęcia, które mogą zostać zaliczone na kierunku Kognitywistyka lub zaliczone na podstawie przedmiotu uznawanego za ich odpowiednik na innym wydziale (konieczna zgoda Dyrektora Kolegium MISMaP na uznanie przedmiotów spoza programu kognitywistyki za ekwiwalenty).
ECTS | Wymiar godzin | Forma zajęć | Forma zaliczenia | |
---|---|---|---|---|
Suma | Min. 75 ECTS | 900 | ||
Logika i teoria mnogości I | 4,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Logika i teoria mnogości II | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Wprowadzenie do matematyki I (rachunek prawdopodobieństwa) | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Wprowadzenie do matematyki II (wstęp do analizy matematycznej) | 5,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Wstęp do informatyki (Python) | 6,0 | 30+30 | w+lab | egz+z/o |
Programowanie i projektowanie obiektowe (JAVA) | 4,0 | 30+30 | w+lab | egz+z/o |
Podstawy statystyki | 4,0 | 60 | kon | egz+z/o |
Statystyka I z R | 4,0 | 60 | lab | z/o |
Psychologia eksperymentalna | 3,0 | 30 | ćw | z/o |
Psychologia procesów poznawczych I i II | 6,0 | 30+30 | w + w | egz |
Metodologia badań psychologicznych lub Filozofia nauki i metodologia nauk (oferta Instytutu Socjologii ) | 3,0 | 30 | w | egz |
Filozofia języka I lub Filozofia umysłu I | 4,0 | 30+30 | w+ćw | egz+z/o |
Pracownia EEG i analiza sygnałów EEG | 4,0 | 60 | lab | z/o |
Metody badania funkcjonującego mózgu | 3,0 | 30 | w | egz |
Moduł specjalizacyjny I [1] | 4,0 | 60 | w+ćw | egz+z/o |
a) Statystyka II | 4,0 | 30+30 | ||
b) Teoria obliczeń | 4,0 | 30+30 | ||
c) Filozofia języka II | 4,0 | 30+30 | ||
d) Filozofia umysłu II | 4,0 | 30+30 | ||
e) Wprowadzenie do neuronauki poznawczej | 4,0 | 30+30 | ||
Moduł specjalizacyjny II [2] | 10 | 90 | w, ćw, proj | egz, z/o |
Łącznie wymagania na kierunku Kognitywistyka obejmują 1440 godz, tj. 122 p ECTS.
[1] Student wybiera przedmiot realizujący przynajmniej 4 punktów ECTS z puli pięciu przedmiotów wchodzących w skład Modułu Specjalizacyjnego I. Wszystkie pięć przedmiotów oferowanych jest co roku.
[2] Student wybiera przedmioty, zdobywając przynajmniej 10 punktów ECTS, z puli przedmiotów składających się na Moduł Specjalizacyjny II. Corocznie będzie podejmowana decyzja, które przedmioty specjalizacyjne będą oferowane, studenci mogą zaproponować inne przedmioty, które za zgodą kierownika studiów zostaną im zaliczone jako przedmioty tego Modułu.
2. Egzamin licencjacki składa się z (i) przedstawienia prezentacji z wykorzystaniem środków multimedialnych, samodzielnie opracowanego zagadnienia teoretycznego lub praktycznego któremu poświęcona była jego praca licencjacka oraz (ii) egzaminu ustnego z zakresu zależnego od profilu seminarium licencjackiego wybranego przez studenta.