Semestr I
Blok | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma zajęć | Forma zaliczenia |
---|---|---|---|---|---|
Liczba punktów ECTS z zajęć obligatoryjnych w semestrze | 26 | ||||
W | Zaawansowane zagadnienia w kognitywistyce | 30 | 2 | wykład | egzamin |
W | Wprowadzenie do metod neurokognitywistyki | 30 | 3 | wykład | egzamin |
W | Neurokognitywistyka rozwojowa | 30 | 3 | wykład | egzamin |
W | Wstęp do modelowania procesów poznawczych | 30 | 3 | wykład | zaliczenie na ocenę |
W | Wstęp do modelowania znaczenia | 30 | 3 | wykład | zaliczenie na ocenę |
W | Zaawansowana statystyka | 45 | 5 | wykład + ćwiczenia | zaliczenie na ocenę |
W | Uczenie maszynowe | 45 | 5 | wykład + ćwiczenia | zaliczenie na ocenę |
K | Seminarium magisterskie I | 15 | 2 | seminarium | zaliczenie |
Semestr II
Ścieżka | Blok | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma zajęć | Forma zaliczenia |
---|---|---|---|---|---|---|
Liczba punktów ECTS z zajęć obligatoryjnych w semestrze ** | 24 | |||||
Neuro. | T | Metody badań i planowanie eksperymentów w neurokognitywistyce | 60 | 4 | wykład + ćwiczenia | zaliczenie na ocenę |
Neuro. | T | Psychofizjologia i neuronauka | 30 | 3 | ćwiczenia | zaliczenie na ocenę |
Neuro. | T | Matlab w neuronauce | 30 | 3 | ćwiczenia | zaliczenie na ocenę |
Neuro. | T | Neuropsychologia poznawcza | 60 | 5 | wykład + seminarium | egzamin + zaliczenie na ocenę |
Obl. | T | Modelowanie procesów poznawczych II | 60 | 5 | wykład + seminarium | egzamin + zaliczenie na ocenę |
Obl. | T | Przetwarzanie języka naturalnego | 60 | 5 | wykład + ćwiczenia | egzamin + zaliczenie na ocenę |
Obl. | T | Python dla kognitywistów | 45 | 5 | wykład + ćwiczenia | zaliczenie na ocenę |
K | Pracownia badawcza I | 30 | 4 | praktyki | zaliczenie | |
K | Seminarium magisterskie II | 30 | 4 | seminarium | zaliczenie | |
O | WF * | 30 | 1 | ćwiczenia | zaliczenie |
Semestr III
Ścieżka | Blok | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma zajęć | Forma zaliczenia |
---|---|---|---|---|---|---|
Liczba punktów ECTS z zajęć obligatoryjnych w semestrze | 21 | |||||
Neuro. | T | Wprowadzenie do anatomii czynnościowej OUN | 30 | 3 | semianrium | zaliczenie na ocenę |
Obl. | T | Teoria informacji | 30 | 3 | wykład | egzamin |
W | Filozofia nauki dla kognitywistów | 30 | 3 | seminarium | zaliczenie na ocenę | |
W | Critical Reading & Academic Writing | 30 | 2 | seminarium | zaliczenie na ocenę | |
K | Pracownia badawcza II | 60 | 9 | praktyki | zaliczenie | |
K | Seminarium magisterskie III | 30 | 4 | seminarium | zaliczenie |
Semestr IV
Blok | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin | Punkty ECTS | Forma zajęć | Forma zaliczenia |
---|---|---|---|---|---|
Liczba punktów ECTS z zajęć obligatoryjnych w semestrze ** | 21 | ||||
K | Praktyki *** | 90 | 6 | praktyki | zaliczenie |
K | Pracownia badawcza III | 60 | 9 | praktyki | zaliczenie na ocenę |
K | Seminarium magisterskie IV | 30 | 6 | seminarium | zaliczenie na ocenę |
* Student ma swobodę wyboru semestru, w którym realizuje zajęcia WF, pod warunkiem zaliczenia tych zajęć do końca semestru III. Liczba dodatkowych punktów ECTS koniecznych do rozliczenia pierwszego roku może więc być większa w zależności od realizacji przedmiotu WF.
** Zajęcia fakultatywne i ogólnouniwersyteckie realizowane są przez studenta w taki sposób, aby na danym etapie studiów (roku) liczba punktów z nich uzyskanych pozwoliła dopełnić łączną liczbę zdobytych punktów do 60 ECTS.
*** Student realizuje praktyki w trzecim lub czwartym semestrze.
Bloki kształcenia:
Blok W
Blok modułów wprowadzających, których celem jest uaktualnienie i rozwinięcie podstawowej wiedzy z kognitywistyki ze szczególnym uwzględnieniem obu ścieżek tematycznych. Moduły w tym bloku są obligatoryjne i wspólne dla obu ścieżek, odbywają się przede wszystkim w pierwszym semestrze i odpowiada im 29 punktów ECTS.
Blok T
Blok „ścieżek tematycznych”, czyli moduły metodologiczno-praktyczne, których celem jest zapoznanie studentów z metodami stosowanymi w danej dyscyplinie i ich zastosowaniami, a także moduły pogłębiające znajomość podstaw teoretycznych tych metod. Moduły w tym bloku są obligatoryjne w ramach wybranej przez studenta ścieżki. Wyboru ścieżki studenci dokonują pod koniec pierwszego semestru, a zajęcia „ścieżkowe” odbywają się przede wszystkim w drugim semestrze i odpowiada im 18 punktów ECTS.
Blok F
Blok zajęć fakultatywnych, czyli moduły oferujące przedmioty do wyboru. Odpowiadają im 22 punkty ECTS. Oprócz przedmiotów fakultatywnych stworzonych specjalnie z myślą o tym kierunku, jako fakultety mogą być zaliczane wybrane inne zajęcia oferowane na współpracujących wydziałach/instytutach. Ponadto — co ważne — przedmioty z bloku T dla jednej ścieżki mogą być zaliczane przez studentów z drugiej ścieżki jako przedmioty fakultatywne. Ta pula wykorzystywana jest również do uzupełniania ewentualnych różnic programowych w przypadku studentów, którzy nie są absolwentami studiów licencjackich z Kognitywistyki na UW.
Blok K
Blok modułów kierunkowych, czyli:
- seminarium magisterskie (cztery semestry: 2+4+4+6 = 16 ECTS): na pierwszym semestrze w postaci prezentacji przez potencjalnych promotorów swoich pracowni, projektów, tematów, a na kolejnych semestrach w postaci seminariów danej „ścieżki” (lub w spójnych grupach tematycznych), na których monitorowane będą postępy studentów oraz omawiane badania prowadzone w partycypujących pracowniach.
- pracownia badawcza (od drugiego semestru: 4+9+9 = 22 ECTS): udział w pracach promotora i jego zespołu wykraczający poza badania własne studenta potrzebne do pracy magisterskiej (opracowywanie metod, zbieranie danych, analiza wyników, ewentualnie praca w szerszym projekcie badawczym promotora); studenci na pierwszym semestrze seminarium magisterskiego dowiadywaliby się, jakie możliwości oferują poszczególne pracownie, jakiego rodzaju aktywności oczekują i jakie umiejętności studenci w danej pracowni nabędą. Pełne zaangażowanie studentów w prace zespołu zaczynałoby się na drugim roku, po zaliczeniu większości przedmiotów „ścieżkowych”. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą kierownika studiów i opiekuna pracy magisterskiej, możliwy jest udział w pracowni badawczej innej niż oferowana przez promotora.
- praktyki: na trzecim i/lub czwartym semestrze, minimum 90 godzin za 6 punktów ECTS. Praktyki mogą mieć charakter badawczy (w projektach innych, niż oferowane przez pracownię badawczą wybraną przez studenta) lub odbywać się w firmie prowadzącej prace, w których może być wykorzystana wiedza kognitywistyczna.
Blok O
Blok modułów ogólnych: przedmioty ogólnouniwersyteckie i WF (6+1 = 7 punktów ECTS). Ta pula wykorzystywana jest też do zrealizowania zajęć BHP i POWI (po 0,5 ECTS) w przypadku studentów, którzy nie zaliczyli podobnych zajęć na studiach I stopnia.